ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Tί είναι η Ρομποτική & STEAM;
Η σύγχρονη έρευνα έχει εστιάσει την προσοχή της στο διαρκώς εξελισσόμενο και ανεξάντλητο πεδίο του STEAM ή SHTEAM (η πιο ανθρωποκεντρική του εκδοχή) ως τον πιο αποδοτικό τρόπο εκμάθησης των θετικών –και όχι μόνο- επιστημών και τεχνικών. Μέσα από απλές και σύνθετες κατασκευές (με οδηγίες, με φωτογραφίες ή εντελώς ελεύθερα, με την υποβοήθηση του εκπαιδευτή), ο μαθητής εξασκείται στην παρατήρηση, τη διάκριση των αντικειμένων, την κατηγοριοποίηση με βάση το χρώμα-το σχήμα-το μέγεθος, τον προσανατολισμό, και εξοικειώνεται με τη συνύπαρξη και συσχέτιση φαινομενικά (μόνο) ασύνδετων πεδίων, όπως επιστημονική τεχνική και εικαστική τέχνη.
Στη Ρομποτική, προστίθεται επιπλέον ο προγραμματισμός ρομποτικών κατασκευών με κώδικες (αισθητηριακούς για τις ηλικίες 4-6 ετών), φιλικών περιβαλλόντων προς τον χρήστη (για τις ηλικίες 7-10 ετών) ή πιο απαιτητικών περιβαλλόντων (απευθύνονται σε ηλικίες άνω των 10 ετών) που απαιτούν επαρκείς μαθηματικές γνώσεις, αλλά και πληροφορίες από τις φυσικές επιστήμες.
Το STEAM και η Ρομποτική συνδυάζουν αλληλεπιδραστικά:
Θετικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τεχνολογία
Μηχανική – Ηλεκτρισμό
Τέχνη
Μαθηματικά
