+306946687061 info@kethes.gr

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τί σημαίνει εργοθεραπεία;

Εργοθεραπεία (σύνθετος όρος εκ των έργο + θεραπεία) είναι η θεραπεία μιας διαταραχής μέσω σωματικού έργου.

Τί είναι η εργοθεραπεία και πού βοηθάει;

Η εργοθεραπεία (για παιδιά – ενήλικες) είναι μία επιστήμη στον χώρο της υγείας που ασχολείται με διαταραχές που εμποδίζουν τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών και βελτιώνει δεξιότητες ατόμων.

  • Γνωστικός-Αντιληπτικός Τομέας (συγκέντρωση, προσοχή, οργάνωση, χωροχρονικός προσανατολισμός, κατανόηση κτλ.)
  • Λεπτή – Αδρή κινητικότητα
  • Τομέας Κοινωνικών Δεξιοτήτων (βλεμματική επαφή, κοινωνική ανταπόκριση, προσαρμοστικότητα και ακολουθία κανόνων)
  • Δεξιότητες Λεκτικής και μη-λεκτικής επικοινωνίας

Πότε πρέπει να πάμε σε εργοθεραπευτή;

Oι δυσκολίες που συναντάμε συχνότερα και μας οδηγούν στον εργοθεραπευτή είναι:

N

Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του

N

Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί

N

φαίνεται αδύναμο, να μην έχει αντοχή

N

Πέφτει εύκολα κάτω,

N

Σκονταφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα.

N

Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματός του στο χώρο.

N

Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.

N

Δεν του αρέσει να κάνει κούνια ,να πηδάει,

N

Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι

N

παρουσιάζει υπερκινητικά και δεν μπορεί να ησυχάσει.

N

Δεν θελει τις αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών, ίσως επειδή δεν του αρέσει να το αγγίζουν.

N

παρουσιάζει ευαισθησία σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.

N

Αποφεύγει την παιδική χαρά, τα party

N

Έχει δυσκολίες στον ύπνο.

N

Δε συγκεντρώνεται

N

Λερώνεται υπερβολικά την ώρα του φαγητού

N

Κουράζεται εύκολα σχολικές εργασίες

N

Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός

N

Παρουσιάζει χαμηλή αυτοπεποίθηση

N

Επιλέγει να παίζει με παιδιά μικρότερα ή μεγαλύτερα και όχι της ηλικίας του

Η εργοθεραπεία δεν λειτουργεί ως μάθημα, για αυτό αρέσει πολύ στα παιδιά γιατί τη νιώθουν ως παιχνίδι. Στις συνεδρίες  ο εργοθεραπευτής χρησιμοποιεί πολλά παιχνίδια, όπως μπάλες, πλαστελίνη, υλικά για κατασκευές και ζωγραφική, παζλ, κούνιες, τραμπολίνο, εμπόδια, σχοινάκια κ.ά. Το παιδί, λοιπόν, που θα παραπεμφθεί σε έναν εργοθεραπευτή θα αξιολογηθεί, όσον αφορά τις ελλείψεις και τις ανάγκες του, μέσα από την παρατήρηση και κάποια ειδικά τεστ δραστηριοτήτων. Στη συνέχεια, ο εργοθεραπευτής θα προσπαθήσει να προσεγγίσει το παιδί, να του κεντρίσει το ενδιαφέρον, να χτίσει μια ωραία θεραπευτική σχέση για να κάνει τις δραστηριότητες που θα το βοηθήσουν να συμπληρώσει τις ελλείψεις του σε συνεργασία πάντα με τους γονείς.