+306946687061 info@kethes.gr

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τί είναι η λογοθεραπεία;

Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές του λόγου (προφορικός-γραπτός), της ομιλίας, της φωνής και της μάσησης – κατάποσης σε παιδιά και ενήλικες.

Πότε χρειάζεται η λογοθεραπεία;

Ο λογοπεδικός αξιολογεί, παρατηρεί, ενημερώνει και δημιουργεί το θεραπευτικό πλάνο σε συνεργασία με την διεπιστημονική ομάδα.

Η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση είναι σημαντική για την εξέλιξη του παιδιού ή του ενήλικα. Σε παιδιά, η παρέμβαση μπορεί να γίνει από πολύ μικρή ηλικία βάση του ιατρικού ιστορικού από τη γέννηση τους (6 μηνών).

Πότε απευθυνόμαστε στον λογοπεδικό;

Απευθυνόμαστε στο λογοπεδικό όταν:
N
Το παιδί έχει διαγνωστεί με κάποιο σύνδρομο, νευρολογική ή αναπτυξιακή διαταραχή, προβλήματα ακοής ή σχιστία
N
Μέχρι το 3ο έτος δεν έχει αναπτύξει προφορικό λόγο, προτιμά να δείχνει το αντικείμενο που θέλει, παρά να εκφράζεται λεκτικά
N
Μέχρι 4ο έτος η ομιλία δεν γίνεται κατανοητή από τον περίγυρο του
N
Δεν κατανοεί πάντα αυτό που του λένε, είτε δεν αντιδρά κατάλληλα σε αυτό που του ζητείται
N
Το λεξιλόγιό του είναι περιορισμένο και οι προτάσεις του περιορίζονται σε δύο με τρείς λέξεις
N
Δυσκολεύεται να περιγράψει μια κατάσταση ή να αφηγηθεί πως πέρασε την μέρα του
N
Όταν αντικαθιστά στην ομιλία του φωνήματα π.χ. /β/ με /δ/
N
Δυσκολεύεται να ξεκινήσει να μιλάει, κολλάει στον πρώτο ήχο της λέξης ή επαναλαμβάνει πολλές φορές την πρώτη συλλαβή
N
Δεν ανταποκρίνεται στο όνομα του ή στους ήχους του περιβάλλοντος του, δεν έχει βλεμματική επαφή, επαναλαμβάνει μονότονες κινήσεις με το σώμα του
N
Παρουσιάζει δυσκολίες στο σχολικό πλαίσιο, όπως ανάγνωση και γραφή
N
Όταν ο γονέας έχει κάποια ανησυχία σχετικά με την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού του

Με τί διαταραχές ασχολείται η λογοθεραπεία:

  1. Φωνολογικές Διαταραχές, Δυσκολίες στην άρθρωση.
  2. Τραυλισμός και άλλες διαταραχές στη ροή της ομιλίας.
  3. Καθυστέρηση λόγου και ομιλίας (επίκτητη ή που προκύπτει με νοητική στέρηση, αυτισμό, σύνδρομο Down και άλλα σύνδρομα).
  4. Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ).
  5. Προβλήματα Ακοής (βαρηκοΐα, κοχλιακά, εμφυτεύματα).
  6. Κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες, όπως σχιστίες χείλους ή υπερωοσχιστίες.
  7. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
  8. Διαταραχές Μάσησης και κατάποσης.
  9. Νευρολογικές Διαταραχές λόγου και ομιλίας, εγγενείς ή επίκτητες (εγκεφαλική παράλυση, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις κ.α).
  10. Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές.

Ο στόχο είναι τα παιδιά και/ή έφηβοι να βελτιώσουν και να γενικεύσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, να αλληλεπιδράσουν, να κοινωνικοποιηθούν και να διαχειριστούν κοινωνικές καταστάσεις.

Ποιά είναι τα αναπτυξιακά στάδια;

6 μηνών
  • Καταλαβαίνει ναι/όχι.
  • Αντιδράει στους ήχους ( γυρίζει το κεφάλι του για να εντοπίσει από πού έρχεται ο ήχος )
  • Παράγει ήχους που μπορεί να μοιάζουν με λέξεις.
Στην ηλικία του 1 έτους
  • Λέει 2 με 3 λέξεις.
  • Καταλαβαίνει απλές εντολές.
  • Ανταποκρίνεται όταν ακούει το όνομά του.
  • Κουνάει το χέρι του για να χαιρετήσει.
Στην ηλικία των 2 ετών
  • Καταλαβαίνει απλές ερωτήσεις και οδηγίες.
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με 2-3 λέξεις.
  • Κάνει ερωτήσεις
  • Αναγνωρίζει τα μέρη σου σώματος.
  • Ακούει ιστορίες από βιβλία με εικόνες.
  • Φτιάχνει προτάσεις με άρνηση (π.χ. Όχι πάω)
Στην ηλικία των 3 ετών
  • Αναγνωρίζει τα βασικά χρώματα.
  • Ρωτάει συχνά « τι; »
  • Έχει λεξιλόγιο περίπου 1.000 λέξεων.
  • Φτιάχνει προτάσεις με 3-4 λέξεις.
  • Τραγουδάει τραγούδια.
  • Καταλαβαίνει τις έννοιες « νύχτα » , « μέρα ».
Στην ηλικία 4 ετών
  • Αναγνωρίζει τα βασικά χρώματα
  • Ρωτάει « γιατί » , « ποιός »
  • Χρησιμοποιεί σύνθετες προτάσεις.
  • Προφέρει σωστά σχεδόν όλα τα σύμφωνα εκτός από τα λ / ρ / σ .
  • Μιλάει χωρίς σοβαρά συντακτικά λάθη.
Στην ηλικία των 5 ετών
  • Προφέρει όλα τα σύμφωνα αλλά και τα συμπλέγματά τους καθαρά (ξ / ψ / σ / τα / στ).