+306946687061 info@kethes.gr

TEST WISC

Τί είναι το test WISC-V;

Η κλίμακα WISC-V θεωρείται παγκοσμίως το πλέον αξιόπιστο και έγκυρο ψυχομετρικό εργαλείο για την αξιολόγηση της γνωστικής ανάπτυξης παιδιών και εφήβων, με στόχο την εκτίμηση των νοητικών ικανοτήτων και αδυναμιών τους. Πρόκειται για ένα κλινικό εργαλείο που χρησιμοποιείται αποκλειστικά από ψυχολόγους ειδικά εκπαιδευμένους.

ΗΛΙΚΙΕΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ: 6 ετών έως 16 ετών και 11 μηνών
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ: 60 έως 90 λεπτά

ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Πρόκειται για την ελληνική έκδοση της Κλίμακας Nοημοσύνης του Wechsler για Παιδιά (Wechsler Intelligence Scale for Child­ren). Η πέμπτη έκδοση έχει δημιουργηθεί με βάση τις τελευταίες διεθνείς εξελίξεις στο επίπεδο των γνωσιακών νευροεπιστημών.

Επιπλέον του Γενικού Δείκτη Νοημοσύνης, το WISC-V δίνει τη δυνατότητα υπολογισμού πέντε Πρωτογενών  Δεικτών , οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τη νοητική λειτουργικότητα σε ειδικές γνωστικές περιοχές:

N

τον Δείκτη Λεκτικής Κατανόησης

N
τον Δείκτη Οπτικοχωρικής Αντίληψης
N
τον Δείκτη του Ρέοντος Συλλογισμού
N
τον Δείκτη της Εργαζόμενης Μνήμης
N
τον Δείκτη Ταχύτητας Επεξεργασίας

Επιπρόσθετα, είναι διαθέσιμοι πέντε Βοηθητικοί Δείκτες που παρέχουν περαιτέρω πληροφορίες για τις γνωστικές ικανότητες του παιδιού:

N
Ποσοτικού Συλλογισμού
N
Ακουστικής Εργαζόμενης Μνήμης
N
Μη λεκτικής Ικανότητας
N
Γενικής Ικανότητας
N
Γνωστικής Επάρκειας

Τέλος, δίνεται ακόμη  η δυνατότητα υπολογισμού Βαθμολογιών Επεξεργασίας, που αφορούν σε λεπτομερέστερη απεικόνιση της επίδοσης σε επιμέρους πλευρές κάποιων υποδοκιμασιών (Σχέδιο Κύβων, Μνήμη Αριθμών, Ακύρωση, Μνήμη Εικόνων, Κωδικοποίηση, Αναζήτηση Συμβόλων).

Παράλληλα με την κλινική συνέντευξη και παρατήρηση του παιδιού/εφήβου, το τεστ νοημοσύνης WISC-V, αξιολογεί το επίπεδο των νοητικών λειτουργιών, παρέχοντας ταυτόχρονα μία γενικότερη νευροψυχολογική εκτίμηση. Η χορήγηση του τεστ βοηθά στον εντοπισμό τόσο των ιδιαίτερων ικανοτήτων – ή της χαρισματικότητας- των παιδιών, όσο και των ελλειμάτων σε επιμέρους τομείς ανάπτυξης και διαδικασίες που εμπλέκονται στη μάθηση.

Ανάλογα, λοιπόν, τα αποτελέσματα της επίδοσης, ακολουθεί προσδιορισμός κατάλληλης ψυχοεκπαιδευτικής παρέμβασης ή/και σχεδιασμός εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος.